Opis
Autorka recenzowanej pracy jest czynnym psychologiem i specjalizuje się w zagadnieniach rozwoju psychicznego dzieci w wieku przedszkolnym. Swoją praktykę pedagogiczną wspiera specjalistycznymi badaniami, które prowadzą do coraz głębszego zrozumienia procesów odpowiedzialnych za uczenie się jednej z najbardziej złożonych czynności umysłowych, jaką jest czytanie i pisanie. […] Pani Magdalena Harmacińska-Kowalewska włączyła swoją cegiełkę do tej wielkiej i złożonej budowli, jaką jest wiedza o ludzkiej psychice i rozwoju tych funkcji, od których zależy kształt ludzkiej cywilizacji. Brzmi to nieco patetycznie, ale nie mija się z prawdą! Warto zatem udostępnić niniejszy dorobek tej autorki szerszemu gronu czytelników.
z recenzji dr. hab. Tomasza Smereki, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego
[…] Jest to książka świadcząca o pracowitości i solidności badawczej Autorki. Przedstawione zagadnienia zaprezentowane są zarówno od strony lingwistycznej, psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Uważam, że recenzowana książka „Pamięć dziecka a syntetyzowanie wyrazów z fonemów na etapie przygotowania do nauki czytania i pisania” M. Harmacińskiej-Kowalewskiej zasługuje na opublikowanie […].
z recenzji dr. hab. Stanisława Milewskiego, prof. Uniwersytetu Gdańskiego
Magdalena Harmacińska-Kowalewska, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej i Logopedii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Psycholog i logopeda, czynnie pracujący z pacjentami. Ukończyła liczne kursy i szkolenia. Zainteresowania naukowe autorki to: psychologia rozwoju człowieka, stosowana analiza zachowania, zaburzenia rozwojowe, nauka czytania i pisania, a także zagadnienia związane z rozwojem i zaburzeniami mowy dziecka. Prywatnie mama trzech córek.