Opis
Wyniki badań można również wykorzystać w praktyce zarządzania i dowodzenia wojskami, gdyż mogą być podstawą do stworzenia i wdrażania zaleceń i programów profilaktycznych dla żołnierzy oraz kształtowania adaptacyjnych zachowań w służbie wojskowej. Można również wykorzystać uzyskaną wiedzę w procesie selekcji do służby oraz wyznaczania na szczególnie istotne stanowiska dowódcze. Wyniki badań mogą być również pomocne w pracy psychoprofilaktyków z żołnierzami zawodowymi.
Z recenzji prof. dra hab. Tomasza Majewskiego
Elastyczność poznawcza i zmęczenie to dwa kluczowe zagadnienia, które odgrywają coraz większą rolę w badaniach nad funkcjonowaniem żołnierzy zawodowych. W tym kontekście monografia autorstwa Krzysztofa Piórowskiego i Małgorzaty A. Basińskiej wnosi istotny wkład zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym. Monografia dostarcza cennych wniosków, które mogą przyczynić się do rozwijania programów szkoleniowych, procedur regeneracyjnych oraz systemów wsparcia psychologicznego w Wojsku Polskim.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Lipińskiej-Grobelny, prof. UŁ
prof. dr hab. Małgorzata Anna Basińska – specjalista psycholog kliniczny, superwizor psychologii klinicznej PTPK, kierownik Katedry Psychologii Klinicznej na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autorka/współautorka pięciu publikacji monograficznych z zakresu psychologii klinicznej i psychopatologii, redaktor naukowy sześciu monografii oraz autorka/współautorka około 140 artykułów lub rozdziałów w książkach polsko- i anglojęzycznych. Zainteresowania zawodowe koncentrują się głównie wokół problemów psychologicznych chorych somatycznie, zdrowia psychicznego oraz diagnozy psychologicznej.
płk rez. dr inż. Krzysztof Piórowski – magister inżynier zarządzania i dowodzenia, pułkownik Wojska Polskiego, psycholog, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor-dydaktyk Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Autor i współautor kilku artykułów naukowych z zakresu psychologii w wojsku oraz psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
Nieetatowy wykładowca akademicki, nauczyciel psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Zainteresowania zawodowe dotyczą zagadnień psychologicznych Sił Zbrojnych Wojska Polskiego, psychoterapii i psychologii klinicznej.