(In)kompetencje diagnostyczne nauczycieli

37,80 

Marika Przybylska
Bydgoszcz 2024
ISBN 978-83-8018-651-4
ISBN 978-83-8018-652-1 (e-book)
s. 154, oprawa miękka

do kupienia również w formie elektronicznej: ibuk.pl

 

Czynne uczestnictwo w życiu nauczycieli i przyglądanie się ich działaniom diagnostycznym, osobiste zainteresowanie tematyką diagnozy i rozwoju dziecka, a także informacje docierające od kolegów nauczycieli, dotyczące znacznej grupy dzieci, które wymagają dodatkowego wsparcia ze strony opiekunów, ukierunkowały mnie ku bliższemu przyjrzeniu się kompetencjom diagnostycznym współczesnych nauczycieli. Książka powstała w oparciu o 3-etapowe badania jakościowo-ilościowe, które pozwoliły usłyszeć głos nauczycieli i poznać aktualną sytuację w obszarze kompetencji diagnostycznych. Stała się niejako głosem nauczycieli, którzy w czasie dokonywania swojej samooceny mogli zwerbalizować to, co ich niepokoi, czego nie rozumieją lub co stanowi dla nich duże wyzwanie.

Spis treści

Opis

[…] książka podejmuje ciągle aktualną i ważną tematykę związaną z pracą nauczyciela, jego kompetencjami i profesjonalizmem. Wyróżnia ją jednak nowe spojrzenie z perspektywy samospostrzegania nauczyciela jako warunku do stawiania się refleksyjnym praktykiem. To bardzo ciekawe i intrygujące podejście, gdyż w jego kontekście dalej analizowana jest diagnostyka edukacyjna i kompetencje nauczycieli w tym zakresie. Dodatkową wartością recenzowanej pracy jest jej struktura. Obok opracowania teoretycznego zawiera doniesienie z badań własnych, co podnosi jej wartość i rzetelność podejścia do tematu.

Z recenzji dr hab. Agnieszki Nowak-Łojewskiej, prof. AMW

Marika Przybylska – doktor nauk społecznych, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, stosowany analityk zachowania; terapeuta główny w Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych (CDiT) w oddziale bydgoskim. Jej zainteresowania naukowe i zawodowe dotyczą obszaru diagnozy dzieci – zarówno kompetencji osób przeprowadzających proces diagnostyczny, przebiegu samej diagnozy, jak i sposobu pracy oraz niwelowania zauważonych deficytów.