Opis
„Przedmiotem książki, która jest pokłosiem znakomitej rozprawy doktorskiej […], są reprezentacje uniwersytetu, które w latach 2015–2018 dominowały w dyskursie prasowym w Polsce. […] Wnioski płynące z podjętych przez Autorkę jakościowych analiz dyskursu są interesujące i wpisują się w toczące się aktualnie debaty na temat jakości reformy nauki w Polsce. Wynika z nich w sposób jednoznaczny, iż dyskurs medialny (w tym wypadku prasowy) opiera się na widocznym sporze pomiędzy grupą twórców i zwolenników zmian oraz grupą przeciwników zmiany, konstruujących odmienne stanowiska – ramy obrazu/reprezentacji uniwersytetu”.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Renaty Nowakowskiej-Siuty
Aleksandra Rzyska – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Metodologii Badań i Studiów nad Dyskursem Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Prowadzi zajęcia m.in. z obszaru metodologii badań, pedagogiki medialnej i wczesnoszkolnej. Autorka artykułów naukowych dotyczących problematyki komunikowania publicznego, dyskursu medialnego, szkolnictwa wyższego i edukacji. Współautorka publikacji Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011–2014 (2019). Prezentowana Czytelnikom monografia Reprezentacje uniwersytetu w dyskursie prasowym została przygotowana na podstawie wyróżnionej dysertacji doktorskiej.