Opis
Książkę czyta się jak znakomity przewodnik po Półwyspie Iberyjskim, w którym zgromadzone zostały najważniejsze tropy kulturowe obu krajów położonych w tamtym rejonie Europy. Warto podkreślić, że generalnie czytając książkę, zwłaszcza już część analityczną dotyczącą kształtowania marek, czytelnik zostaje zanurzony w hiszpańską i portugalską rzeczywistość tak sugestywnymi objaśnieniami, że ma ogromną ochotę znaleźć się w opisywanym miejscu. Widać tutaj nie tylko ogrom wiedzy, który Autor zgromadził, ale rzeczywiste znawstwo tematu, poparte własnymi doświadczeniami i obserwacjami.
Z recenzji dr hab. Dagmary Głuszek-Szafraniec, prof. UŚ
Z perspektywy czytelnika istotną wartością książki jest jej styl, prowadzona narracja i wieloaspektowa perspektywa. Radosław Sajna-Kunowsky to pasjonat i znawca Półwyspu Iberyjskiego. Znakomicie prowadzi czytelnika po meandrach hiszpańskich i portugalskich miast. Kompetencje międzykulturowe Autora mają w tym przypadku kluczowe znaczenie dla podjętej tematyki. Autor bardzo umiejętnie przypomina znaczącą historię regionów i miast, ich obecną politykę. Jednocześnie poznajemy zwyczaje kulinarne, historię hiszpańskich i portugalskich win, iberyjskiego footballu, muzyki, literatury i pięknej architektury.
Z recenzji dr hab. Magdaleny Ratajczak, prof. UWr
Radosław Sajna-Kunowsky – urodzony w 1976 roku w Bydgoszczy, medioznawca i hispanista, doktor habilitowany nauk społecznych, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, dyrektor Instytutu Komunikacji Społecznej i Mediów UKW; autor m.in. monografii na temat mediów w Hiszpanii (2006) i Hispanoameryce (2013), a także artykułów naukowych dotyczących komunikowania masowego i politycznego w państwach iberyjskich czy latynoamerykańskich oraz wielu innych publikacji naukowych; pisał też reportaże z Hiszpanii, pracował jako tłumacz i lektor języka hiszpańskiego, posiada certyfikat znajomości języka katalońskiego; jest daleko spokrewniony z hiszpańską rodziną królewską.