Opis
„książka […] stanowi w założeniu próbę egzemplifikacji teoretycznej, empirycznej i aplikacyjnej, jeszcze stosunkowo słabo eksplorowanej – szczególnie w proponowanym ujęciu – na gruncie polskiej pedagogiki, problematyki kształtowania się tożsamości młodzieży w kontekście oddziaływania na ten proces nowych mediów […] Recenzowaną publikację uznaję za ważny wkład w rozwój wiedzy z zakresu nauk społecznych, a zatem nie tylko wkład w pedagogikę i w przedmiotowe dla niej subdyscypliny (m.in. pedagogika młodzieży, pedagogika medialna), bowiem w warstwie empirycznej odnosi się ona do zjawisk ważnych aplikacyjnie z ich perspektywy (budowanie wiedzy o zjawisku nowych mediów; podstawa formułowania zaczątków teorii młodzieży i teorii wychowania). […] Zarówno przedstawione, szeroko i w sposób pogłębiony w istotnych dla problematyki badawczej zakresach przez Autorkę założenia teoretyczne, jak i wyniki analiz badań własnych nad znaczeniem nowych mediów uzupełniają w sposób znaczący lukę w wiedzy na temat zależności pomiędzy użytkowaniem nowych mediów a kształtowaniem się tożsamości (i jej ekspresją) młodzieży […]. Praca stanowi w tym zakresie swoiste kompendium wiedzy na temat znaczenia nowych mediów w życiu młodego pokolenia, eksplorując obszary niedostatecznie i/lub niedostatecznie kompleksowo dotąd zbadane”.
Prof. dr hab. Ewa Wysocka (z recenzji wydawniczej)